Az eddigi talán legjobb élményem a táncos bulikon kívül az volt, amikor óriásteknősökkel vagy leguánnal úszhattam.

A bal oldali, Basse-Terre nevű szigetfélen, Malendure fekete homokos tengerpartjánál van erre lehetőség.

Totál ingyen. Csak tudni kell nagyjából merre szoktak lenni. Amikor legelőször itt voltam, annyira jelentéktelennek tűnt a tenger alatti világ, hogy azt gondoltam, csak a kivételezettek láthatják őket, nagyon ritkán. Ekkor erősebben hullámzott a tenger, ami felkavarta a homokot, így alig láttam valamit, nagyon zavaró volt. Teknősnek meg se híre se hamva nem volt, így kicsit csalódott voltam.

Mikor egy év múlva visszatértem ide, egy helyi srác megosztotta az infót, hogy a két sárga hajó között keressem őket.

Csodálatos volt testközelből megfigyelni őket és nem is kellett hozzá se sok idő se sok szerencse. Mivel fel kell jönniük levegőért a felszínre, így sok alkalmam volt rá, hogy tényleg nagyon közelről megcsodálhassam a kisebb-nagyobb tengeri teknősöket és bár nyilván nem akartam zaklatni őket, nem bírtam ki és egyszer nagyon finoman megsimogattam az egyik páncélját és tappancsát: puha, finom volt a bőre.

Itt épp egy fiatalabb, kisebb, fürgébb példányt csíptünk el:

Nagyon vicces volt, az egyik teknősön állandó jelleggel két potyautas utazott, akik elég nagy halak voltak, mégsem akartak úszni valamiért, többször is leteszteltem. Egyébként egyáltalán nem félnek az emberektől, volt amikor csak lebegtem és pont alattam volt, felfelé úszott és nem zavarta, hogy pár centiméterre voltam tőle. Azóta itt már találkoztam rájával és érdekes, nagyobb halakkal is.

Nosztalgiából megemlítem a sztorimat, amikor egy évvel ezelőtt másodjára jártam itt. Mivel csak egy embert ismertem a szigeten akkor (akivel laktam) és nem volt autóm, ezért ha volt rá lehetőségem és elhívott valahova, nyilván elmentem, mert nagyon szerettem volna látni mindent. Akkor azon az emlékezetes hajnalon 4.30 körül felébresztett és közölte, hogy ő most megy teknősöket nézni és ha öt perc alatt elkészülök akkor mehetek vele…és tényleg nem viccelt, konkrétan tényleg visszaszámolt az ajtóban öt perc múlva. Napfelkelte előtt iszonyú hideg van és alig lehet látni bármit is a tengerben, így nagy marhaságnak tartottam ezt a korai indulást, de mivel egyik álmom volt teknősökkel úszni, bevállaltam. Az volt az indok, hogy látni akarja a napfelkeltét… nos, ez lehetetlen  volt, mert pont egy hegy magasodik a tengerpart előtt. Nagyon fáztam de ennél csak a parám volt nagyobb, mert a lakótársam közölte, hogy ő úgyis sokkal gyorsabb (mivel vízimentő és úszásoktató) szóval menjek előre egyedül, mert azért elég sokat kell befelé úszni.

Szerencsére ott bent ahol a teknősök vannak lehet kapaszkodni bójába meg hajókötélbe ha valaki elfáradna. Mondtam neki, hogy kicsit parázok, mert messze is van, meg teljesen ismeretlen a terep így sötétben, ráadásul jó pár méter van alattam, nekem ezt szoknom kell… de nem érdekelte. Kértem, hogy adjon egy mentőmellényt, ami a kocsijában mindig van, de lusta volt hozzá. Azt mondta, most nincs kedve életet menteni, úgyhogy legyek ügyes. Elindultam már csak dacból is és onnantól órákig nem is láttam őt, viszont teknőst többet is és nem is kellett sokat keresni… bezzeg neki igen… :). Az életben mindent visszakapunk, kamatostól. Nagyon boldog voltam, mert egy újabb álmom teljesült és ami a legjobb, hogy legyőztem a félelmemet.

Bár alapvető szabály, hogy nem búvárkodunk egyedül, akkor nem volt más választásom. Azt hittem én naiv, hogy jó pár órát majd ott töltünk, de már délelőtt felhúzta magát valamin, így amilyen gyorsan jöttünk, olyan gyorsan is távoztunk.

Egyébként van a parton egy remek étterem, illetve gyors-étkezdék, boltok is és este zenekarok, illetve táncosok is szórakoztatják a turistákat időnként.

Innen a tengerpartról több cég is indít a közeli kis szigetekre hajókat sznorkellezéshez vagy igazi búvároknak. Többször is voltam és fantasztikusan szép a tenger alatti világ itt, több különböző helyen áll meg a hajó, mindenütt más az élővilág. Számomra nagy élmény volt, ajánlom mindenkinek.

Szemben látszik a két kis sziget, ahova egyszerű és gyors eljutni:

A másik kedves állatos élményem az volt, amikor a kolléganőm a hostelben szólt, hogy valamit látnom kell. Mivel ez egy kerti, általában nyitott bár, a pult alá bemászott egy hatalmas leguán és ott volt két napig szinte mozdulatlanul.

Életemben nem láttam ekkorát, még állatkertben sem, most meg ott figyelt a pult alatt, miközben kiszolgáltam a vendégeket.  Valamiért számomra kedvesek a leguánok, egyáltalán nem tartok tőlük, pedig ez a kis karmos cukiság nem tűnik barátságosnak. Kapcsolatot nem nagyon akart teremteni, így nem erőltettem a barátkozást.

Sokan nem tudják, de a leguánok nagyon jó úszók, sokszor egy-egy sziget között is simán elúszkálnak. Nagy volt a döbbenetem, mikor egyszer egy strandolásom alkalmával egy szokatlan fejet láttam a tengerben, ami persze egy leguán volt. Nem tagadom, kissé rám hozta a frászt, de nagyon édes volt, ahogy a vízből a szárazföldre csámpázott.